تهران، خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، مجتمع فروزنده، واحد 406
021-66954404
ورود

ثبت



جهان امروز چه بسیار نیازمند اسلام است تا او را از این گمراهی رهایی بخشد و آرامش و صلح را به روحش بازگرداند و لطف و رحمت خداوند را به او بچشاند و بفهماند که در معرفت و خیری که به دست می آورد بی‌تردید فقط بخشش و لطفی از سوی خداوند به اوست و تا زمانی که انسان‌ها این نعمت‌ها را در خدمت همگان قرار دهند، او از آنها راضی خواهد بود. خداوند از مردم به علت آگاه و عالم شدنشان خشمگین نمی‌شود و از رقابت آن‏ها با خودش بیمی ندارد. بلکه فقط زمانی بر آنان خشم می‌گیرد که علم و معرفت خود را در راه زیان و آسیب رساندن به خود یا دیگران به کار گیرند.

این اسلام یک ساختار به هم پیوسته و منسجم است که خداوند آن را برای رستگاری و سعادتمندی انسان‌ها فرستاده است. افزون بر عقیده و تهذیب روح و تربیت براساس نیکی‌ها، یک نظام اقتصادی عادلانه نظام اجتماعی متعادل، قانون گذاری مدنی و جنایی، قانون بین المللی، راهنمایی فکری و تربیت جسمانی نیز هست.

دین بخشی از میراث گذشته‌های دور و کهن نیست که در موزه اندیشه‌ها، نظام‌ها و باورها جاخوش کند، بلکه یک نظام زنده و پویاست و عناصر ادامه حیات در همه زمان‌ها را دارد، اما دشمنان اسلام با فرافکنی شبهه‌ها در میان امت اسلامی فتنه پدید آورده‌اند و سیاستی را در پیش گرفته‌اند تا به وسیله‌ی آن گام‏ هایشان را در جهان اسلام استوار گردانند و به خواسته‌های شوم خود دست یابند و ثروت کشورهای اسلامی را به یغما ببرند، از این رو سیاست مطلوب و مورد نظر آنان توهین به اساس دین، از بین بردن قداست آن از دل پیروانش و زشت جلوه دادن آن در افکار و درونشان بود، تا مردم از آن دل برکنند و از پای بندی به احکام و آداب آن بیزار شوند.

استاد محمد قطب در کتاب «شبهاتی پیرامون اسلام» شبهات مطرح شده درباره‌ی اسلام را ذکر و با دلایل روشن آن‏ها را رد کرده و به دور از افراط و تفریط به دفاع از اسلام و رد شبهات پرداخته است.

واحد نگهداری انبار 000-930
22,000 تومان
Out of stock

کتاب «حقوق و آزادی های زن در اسلام» بیان حقوق از دست ‏رفته‏‌ی زن زیر لوای اسلام‏گرایان تاجر (تاجران اسلام) و رهیده از چنگال اسلام‏ ستیزان است.

نویسنده مسائلی را عنوان و بررسی نموده که منشأ دین‏‌گریزی بسیاری و به‏ خصوص زنان از اسلام است. مسائلی مانند ارث زن که به تصور بیشتر افراد جامعه و تبلیغ سوء مخالفان اسلام نصف ارث مرد است (در حالی‏ که در بعضی شرایط ارث زن بیشتر از مرد است). هم‏چنین نصف بودن شهادت و گواهی زنان که به آیه 282 سوره بقره استناد می‌شود.

در جوامع اسلامی به ‏ویژه زنان و مردان تحصیل ‏کرده، جوانان و روشن‏فکران نه تنها چهره ترسیم شده از زن را ناپسند می ‏دانند بلکه از این‏که زن مسلمان در جهان با چنین چهره‌ای شناخته می‌شود، آزرده خاطر می‌‏گردند. چهره‌ای که زن به دلیل محدود بودنش در آن فضا و به تاراج رفتن حقوق انسانی خویش دائماً از برچسب اسلامی خوردن فراری است.

نگرش اسلام نسبت به مسئله ‏ی حقوق و آزادی ‏های زنان که بحث‏ ها و چالش ‏های بسیاری را برانگیخته، رویکردی میانه است. تبیین و تحقق این رویکرد مرهون ازاله‌‏ی شبهات و شبهه پراکنی‌ها از آن است. کتاب‌های زیادی در این خصوص نگاشته شده‏‌اند -که کم هم نیستند- اما به ندرت به تبیین و توضیح مسائل قرآنی که موجب شک و شبهه شده‌اند پرداخته است. مسائلی مانند ارث و شهادت زن، ریاست و ولایت زن و مسائلی خاص زنان که موجبات نارضایتی زنان را به دنبال دارد، هنوز هم برای بسیاری نامفهوم است. آنچه در این کتاب عرضه می‌شود پاسخ‏گویی به برخی از شبهات افراط‏ گرایان دینی و لادینی است که یکی به مدد میراث و اندیشه‌های متدینانه و با هدف گوشه‏‌نشین کردن زن و دیگری به کمک شعارهای آزادی‌خواهانه و به هدف تاراج روحیه‌ی زنان، مسئله‌ی زن را نوک پیکان مناظرات  و جدل‌های خود قرار داده‌اند.

دکتر محمد عماره مؤلف کتاب، متفکر، دین‏ شناس و فیلسوف معاصر مصری، متولد 1931 استان کفرالشیخ است. وی بیش از صد کتاب و مقاله تدوین نموده است.   

واحد نگهداری انبار 001-650
24,000 تومان

«اسرائیلیات معاصر» عبارت است از همه شایعات و خرافات و دروغ‏‌ها و اباطیلی که در این زمانه بین مردم پخش شده و نقشی مهم و مستقیم در تخریب و تباه نمودن زندگی این عصر دارد.

 

اسرائیلیات به چه معناست؟

«اسرائیلیات» اصطلاحی خاص است که علمای پیشین آن را بر تمامی خرافات و اسطوره‌ها و دروغ‏‌ها و شایعه‌ها و اخبار و روایاتی که صحیح نیستند، اطلاق نموده‌اند؛ به ‏خصوص در آنچه که در ارتباط با داستان‌های پیشینیان و اخبار گذشتگان است. اسرائیلیات منسوب به بنی اسرائیل است، البته بعضی مصدر مسیحی و رومی هم دارند اما به خاطر غلبه و ظهور صبغه و رنگ یهودیت، عنوان «اسرائیلیات» بر آن‏ها اطلاق شده است. اسرائیلیات دو گونه است: پیشین و معاصر. پیشین مطالبی در رابطه با داستان‏‌های پیشینیان و اخبار و رویدادهای گذشتگان است؛ اخبار و معلوماتی مانند اصل دنیا و جزئیات آفرینش، اباطیلی منسوب به پیامبر اسلام و شبهات بسیاری که کینه‌توزان بر ضد اسلام برانگیخته‌اند. معاصر هم شامل هر گفتار و کردار نادرست و دروغی که میان مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان منتشر می‌شود.

پیوندی مستحکم میان اسرائیلیات و یهودیان وجود دارد، زیرا اسرائیلیات منتسب به آنان بوده و در بیشتر مواقع از آنان نشأت گرفته است. همه‌ی اخبار و علوم یهود جزء اسرائیلیات است اما همه‌ی اسرائیلیات از آنِ یهودیان نیست بلکه بخشی از آن‏‌ها از غیر یهودیان است. اسرائیلیات عام‏‌تر از چیزی است که در نزد یهودیان است؛ همه‏‌ی علوم و روایات یهودیان از اسرائیلیات است. پس، از این اسرائیلیات هر سخن باطلی و هر کلام دروغ و اندیشه ناصوابی، گوینده آن هر کس که باشد، جزو اسرائیلیات است.

این کتاب ابتدا ارتباط میان یهود و اسرائیلیات و نشانه‏‌های علم و دانش یهودی را بیان می‏‌کند، سپس از اسرائیلیات معاصر که در عصر سیطره و چیرگی یهودیت گسترش یافته سخن گفته است. مروجین معاصر اسرائیلیات معرفی شده و هم‏چنین هفت عرصه بارز اسرائیلیات در این کتاب معرفی و شـرح داده شده است. نمونه‌هـای آشکار اسرائـیلیات در حـوزه اندیشه و جـهان‌بینی، حـوزه وجودگرایی، حوزه اقتصادی، حوزه سیاسی، حوزه مسائل اجتماعی و نحوه تعامل زن و مرد، اسرائیلیاتی در نگرش به اسلام، اسرائیلیاتی در حوزه مبارزه با یهود و... .

اغلب مطالب کتاب «اسرائیلیات معاصر (مجموعه گنجینه های قرآن)» موضوع سخنرانی دکتر صلاح عبدالفتاح خالدی در مرکز فرهنگی اسلامی در کشور عمان بوده است.

واحد نگهداری انبار 001-727
15,000 تومان

در واقع اسلام، انتساب و وابستگی مردم به سرزمین، ملت و قبایل آن‌ها را تغییر نمی‌دهد زیرا این مسأله امری الهی است و هیچ راهی برای تغییر آن وجود ندارد، اسلام مخالف ملی­ گرایی نیست بلکه خود معرف به ملیت‌هاست و در چند جای قرآن نیز به وجود ملت­‌ها اشاراتی داشته است.

اسلام تنها منکر این امر می­‌شود که رابط گرد آمدن و تجمع مردم، چیزی غیر از اسلام باشد. غیر از عقیده­‌ی صحیح در مورد خداوند، یعنی رابطه نه خونی باشد نه سرزمین و نه زبانی و نه مصالح مادی.  

اسلام با آموزه­‌های خود که کاملاً با فطرت سالم همخوانی دارد اعضای جامعه­‌ی انسانی را مانند یک خانواده گرد هم آورد و افرادی را بر این اساس تربیت نمود که هنگام رسیدن به قدرت و پست و مقام در خدمت‌رسانی به ملت‌های مختلف شب را به روز دوختند.

اما جریان ملی­‌گرایی و میهن­‌پرستی، ولاء را منحصر در دایره­‌ی ملیت یا سرزمین می­‌نماید یعنی مثلاً یهودی و مسیحی و مشرک عرب را با مسلمان عرب در یک سطح قرار می‌دهد زیرا معیار ناسیونالیسم این را می‌طلبد. ولی دین اسلام این امر را رد می­‌نماید. جهان اسلام در طول قرن­‌ها است واحدی بود که در زیر پرچم توحید می‌زیست طوری که یک مسلمان از چین یا مراکش به بغداد یا شیراز می­‌آمد در حالی که هیچ مدرکی به همراه نداشت که ملیت یا وطن وی را مشخص کند، با این وجود به هر سرزمینی که وارد می‌شد با استقبال برادران دینی خود روبرو می‌شد، هرچند که زبان و رنگ پوست آنان با او فرق داشت زیرا اسلام تمام این موانع جاهلی را از سر راه برداشته بود.

کتاب ملی گرایی و اسلام که توسط استاد محمد قطب نوشته و توسط خداداد مطاعی پور به زبان فارسی ترجمه شده است، پیرامون همین موضوع نگاشته شده است.

واحد نگهداری انبار 001-555
10,000 تومان

گفتمان غالب و حاکم در موضوع ارتداد در طول تاریخ اسلامی همان گفتمان خشونت‌آمیز (قتل) بوده است، البته می‌توان در تحلیلی تاریخی ریشه‌ی حاکمیت این نوع نگاه را به دستگاه سیاسی پیوند داد، زیرا آن‏‌ها با استفاده ابزاری از این مقوله، سرکوب هر نوع مخالفت و اعتراضی را با نام دین و جنگ با ارتداد قداست و مشروعیت بخشیده‌اند و ما علناً مشاهده می‌کنیم که دستگاه سیاسی به طور غیر مستقیم حتی اجازه نداده دیدگاه‌های مطرح‌شده‌ی دیگر در این باب مطرح و بزرگ‌نمایی شوند.

 

حکم مرتد در قرآن | حکم ارتداد در اهل سنت | شبهه حکم ارتداد

در حالی که موضوع حکم ارتداد در طول تاریخ اسلام، یک موضوع اختلافی بوده و دیدگاه‌های گوناگونی در میان صحابه و تابعین و .... راجع به آن مطرح شده است.

آزادی انسان از ارزش‌های والای اسلامی و از اهداف بزرگ آن به شمار می‌آید. آیات قرآن کریم از آزادی انسان دفاع و از آن حمایت می‌نمایند و آن را جوهر انسانیت به شمار می‌آورند. از مهم‌ترین آزادی‏‌هایی که قرآن برای انسان قرار داده، همان آزادی دینداری است و به کسی اجازه نمی‌دهد که آن را آماج تیرهای زهرآگین خود قرار دهد.

دین اسلام پیام آور صلح و آشتی و سراپا محبت و رحمت و احترام است، اما گاهی قضاوت‌های بی‏‌اساس، چهره‌ی مهرآمیز آن را در جامعه دگرگون می‌سازد.

برداشت نادرست از حکم اسلام در موضوع ارتداد سبب شده دشمنان به اسلام حمله‌ور شوند، در حالی که موضوع حکم ارتداد با دستگاه سیاسی پیوند دارد، زیرا حاکمیت با استفاده‏‌ی ابزاری از مقوله‌ی سرکوب، هر نوع مخالفت و اعتراض را با نام دین و جنگ، با ارتداد، مشروعیت بخشیده است.

نگارنده در این کتاب، حقیقت قضاوت درباره‌ی ارتداد را به طور کارشناسانه ریشه‌یابی و تجزیه و تحلیل کرده است.

طه‌جابر علوانی کتاب «پژوهشی درباره حکم ارتداد » را تألیف و علی عزیزی آن را به زبان شیرین فارسی ترجمه کرده و نشر احسان در سال 1388 در قطع رقعی به زیور طبع آراسته است.

واحد نگهداری انبار 000-881
20,000 تومان
Out of stock